Promowanie budynku komercyjnego na portalach oferujących powierzchnie to kluczowy krok w pozyskiwaniu najemców. W erze digitalizacji, pierwsze wrażenie liczy się bardziej niż kiedykolwiek. Jak zatem stworzyć opis, który przyciągnie uwagę potencjalnych najemców i wyróżni Twój budynek na tle konkurencji? Poniżej znajdziesz praktyczne wskazówki typu “how to”, wspierane przykładami dos and don’ts.
1. Zadbaj o pierwsze wrażenie: mocny wstęp do opisu
DO: Używaj zwięzłych i konkretnych informacji, które jednocześnie podkreślają największe atuty budynku. Twoim celem jest przekazanie kluczowych informacji już na pierwszy rzut oka.
Przykład: “Nowoczesny budynek biurowy klasy A, blisko centrum z zielonymi certyfikatami”
Taki wstęp jasno komunikuje jakość, lokalizację i dodatkowy atut, jakim jest ekologia.
DON’T: Unikaj ogólnikowych i nudnych zwrotów, które nie przekazują wartości budynku.
Przykład: “Budynek biurowy do wynajęcia”
Ten wstęp nie wyróżnia się na tle innych ofert i nie daje potencjalnym najemcom powodu, by kliknąć.
Zobacz przykład atrakcyjnego wstępu do opisu przestrzeni w The Shire Warsaw Spire ⬇️
2. Wyeksponuj mocne strony budynku: zalety i udogodnienia
DO: Skoncentruj się na tym, co czyni Twój budynek wyjątkowym. Opisz nowoczesne udogodnienia, takie jak wysokiej jakości infrastruktura techniczna, certyfikaty ekologiczne (np. LEED lub BREEAM), dostępność przestrzeni coworkingowych, sale konferencyjne, czy elastyczne aranżacje wnętrz.
Przykład: “Budynek oferuje najnowsze technologie HVAC, szybką komunikację internetową i elastyczne rozwiązania coworkingowe, idealne dla firm każdej wielkości.”
Informacja, dla kogo dany budynek będzie dobrą lokalizacją (i dlaczego) zawsze podniesie wartość jego opisu i pomoże potencjalnemu najemcy w podjęciu finalnej decyzji. Zwłaszcza gdy dostarczysz mu dodatkowych argumentów w formie zdjęć, które wizualizują to, o czym piszesz.
W dalszej części wpisu podkreślamy również wartość wysokiej jakości zdjęć, zwłaszcza tych pokazujących aranżację wnętrz. Jeśli dajesz pod tym kątem najemcy sporo swobody, dodaj w opisie, że jesteś elastyczny w kwestii urządzenia takiego biura. A oferujesz mu wsparcie finansowe w tym zakresie (zniżka na fit-out) – tym bardziej o tym wspomnij.
DON’T: Nie skupiaj się jedynie na podstawowych informacjach, takich jak metraż czy liczba pięter, bez podkreślenia wartości dodanej budynku.
Przykład: “Budynek ma 10 pięter i 20 000 m² powierzchni biurowej.”
Taki opis jest zbyt ogólny i nie zachęca do dalszego zgłębiania oferty.
Zobacz przykład opisu udogodnień w Warsaw Trade Tower WTT ⬇️
3. Używaj konkretów i liczb: transparentność i zaufanie
DO: Wprowadzaj konkretne dane liczbowe, które pomogą najemcom szybko ocenić, czy Twój budynek spełnia ich potrzeby. Liczby dotyczące powierzchni, liczby miejsc parkingowych, certyfikacji czy odległości od kluczowych punktów w mieście (np. dworzec, lotnisko) są nieocenione. Nie wspominając o wysokości czynszu – to konkret, który sprawia, że najemca albo decyduje się na kontakt z Tobą w celu dowiedzenia się więcej (ale ten parametr już akceptuje, więc prawdopodobieństwo tego, że wynajmie przestrzeń u Ciebie, jest już wyższe), albo rezygnuje i finalnie obie strony nie tracą cennego czasu. To tak jak z widełkami w ogłoszeniu o pracę albo cenami w menu w restauracji – zdarzyło Ci się kiedyś zamówić danie, nie wiedząc, ile za nie zapłacisz?
Przykład: “Budynek posiada 50 miejsc parkingowych, certyfikat LEED Gold, a najemcy mają dostęp do fitness klubu oraz strefy relaksu.”
DON’T: Unikaj opisów, które są zbyt ogólne i nie oferują precyzyjnych informacji.
Przykład: “Budynek jest duży i dobrze skomunikowany.”
Ten opis jest zbyt niejasny i nie daje konkretnego wyobrażenia o ofercie.
Zobacz przedstawienie kluczowych danych Logicor Łódź I ⬇️
4. Profesjonalne zdjęcia: wizualna prezentacja budynku
DO: Zainwestuj w profesjonalne fotografie (lub video) budynku, które pokazują jego wnętrze, fasadę, dostępne udogodnienia oraz otoczenie. Zdjęcia powinny być dobrze oświetlone, wyraźne i estetyczne, by jak najlepiej przedstawić zalety nieruchomości. Nikt nie lubi oglądać zdjęć, które są rozpikselowane. A jeśli ktoś już trafi na Twoją kartę budynku na finne.pl i zdjęcia Twojego budynku będą słabej jakości, najpewniej zrezygnuje z dalszego przeglądania oferty. Umówmy się – dziś każdy cierpi na deficyt czasu. Nie ma fajnych fot, które przybliżą mi lokalizację i jej klimat? Idę dalej!
Przykład: Zdjęcia nowoczesnych biur w pełni umeblowanych, przestronnych lobby, widoków z okien, a także zewnętrznej części budynku i okolicznych terenów zielonych.
💡Rada dla leasing managerów powierzchni biurowych: zazwyczaj wynajmujący skupiają się na tym, by pokazać na zdjęciach fasadę budynku i otoczenie, tymczasem coraz częściej najemcy kładą nacisk na to, jak wygląda wnętrze takiego biura i to całkiem zrozumiałe – ich pracownicy spędzą w nim pół dnia. W związku z czym ważne są dla nich przestrzenie wspólne i design konkretnych pomieszczeń. Pokaż, jak będzie się u Ciebie pracowało.
💡Na co zwrócić uwagę przy prezentacji budynków magazynowych? Najemcy magazynów doceniają zdjęcia, które dostarczają im kluczowych informacji o funkcjonalności i stanie nieruchomości. Oto typy zdjęć, które mogą przyciągnąć ich uwagę:
- zdjęcia zewnętrzne budynku – dobrze widoczna fasada, parking, dostęp do budynku, wjazd dla ciężarówek,
- wnętrze magazynu – przestrzeń magazynowa, wysokość sufitu, układ regałów, podłoga (czy jest wytrzymała, czysta),
- dokładne zdjęcia doków załadunkowych i ramp – ilość i jakość dostępnych doków,
- systemy bezpieczeństwa – monitoring, bramy wjazdowe, zabezpieczenia przeciwpożarowe,
- oświetlenie i wentylacja – pokazanie źródeł światła (naturalnego i sztucznego), systemów wentylacyjnych,
- zdjęcia infrastruktury – biura, strefy socjalne, łazienki, kuchnie, a także technologie jak systemy HVAC (ogrzewanie, wentylacja, klimatyzacja),
- możliwości dostosowania przestrzeni – jeśli magazyn może być dostosowany do różnych potrzeb, warto to pokazać.
Zdjęcia te dają najemcom pełniejszy obraz funkcjonalności magazynu i pomagają podjąć decyzję o wynajmie. Potencjalni najemcy za bardzo użyteczne uznają również dodanie planu obiektu/parku.
Przykład ogłoszenia z planem parku magazynowego Prologis Park Wrocław IV ⬇️
DON’T: Nie używaj starych, nieprofesjonalnych zdjęć lub takich, które nie oddają w pełni jakości budynku.
Przykład: Zdjęcia rozmyte, słabo oświetlone, bez dbałości o szczegóły.
Zobacz ofertę z profesjonalnymi zdjęciami biurowca Moniuszki 1A ⬇️
5. Opis lokalizacji: co wyróżnia okolicę?
DO: Podkreśl atuty lokalizacji budynku. Zwróć uwagę na bliskość środków komunikacji miejskiej, kluczowych węzłów drogowych, restauracji, centrów handlowych czy miejsc rekreacyjnych. Najemcy chcą wiedzieć, jak wygodne będzie życie i praca w okolicy, a także dojazd do i powrót z pracy. W finne.pl Twoja lokalizacja zostanie dodatkowo pokazana na mapie – dzięki czemu odwiedzający kartę Twojego budynku z łatwością sprawdzi, gdzie dokładnie budynek się znajduje, a klikając w ikonkę “Google”, skorzysta z użytecznej funkcji, jaką jest wyznaczenie trasy z punktu A (np. jego domu) do punktu B (Twojego biura/magazynu).
Przykład: “Budynek znajduje się 5 minut spacerem od stacji metra, w otoczeniu restauracji i kawiarni, oraz 10 minut od parku miejskiego.”
DON’T: Nie pomijaj informacji o lokalizacji lub nie ograniczaj się do samej nazwy dzielnicy.
Przykład: “Budynek znajduje się w centrum miasta.”
Taki opis jest zbyt ogólny i nie mówi nic o szczególnych atutach danej lokalizacji.
Zobacz opis podkreślający atuty lokalizacji Logicor Annopol i mapę prezentującą położenie budynku ⬇️
6. Dostosowanie oferty do grupy docelowej: spersonalizowane przekazy
DO: Zastanów się, kto jest Twoim docelowym najemcą. Czy są to korporacje, start-upy, czy małe firmy? Dostosuj język i treść oferty do ich potrzeb, podkreślając to, co jest dla nich najważniejsze.
Przykład: “Nasza elastyczna powierzchnia biurowa jest idealna dla dynamicznie rozwijających się firm technologicznych, które potrzebują przestrzeni, którą można dostosować do rosnącego zespołu.”
DON’T: Nie pisz ogólnie i nie staraj się przyciągnąć wszystkich na raz.
Przykład: “Budynek jest odpowiedni dla każdej firmy.”
Ten opis jest zbyt ogólny i może nie trafić w potrzeby konkretnej grupy docelowej.
Zobacz przykład opisu Nobel Tower ⬇️
Podsumowanie
Tworzenie skutecznych opisów budynków biurowych na portalach dla najemców to sztuka balansowania pomiędzy konkretami a inspirującym przekazem. Właściwe wyróżnienie mocnych stron budynku, dokładne dane oraz atrakcyjna prezentacja wizualna są kluczem do przyciągnięcia uwagi potencjalnych najemców. Unikaj ogólników, dbaj o detale i pamiętaj, że Twoja oferta musi być zawsze dopasowana do oczekiwań odbiorców.
Promocja nieruchomości biurowych to proces, który wymaga zarówno kreatywności, jak i precyzji. Dzięki odpowiedniemu podejściu możesz znacząco zwiększyć zainteresowanie swoim budynkiem i przyciągnąć najemców, którzy docenią Twoją ofertę.